Ilmu Keserasian


Aku mempunyai seorang uncle. Uncle aku ini mempunyai sedikit ilmu. Ilmu yang dimaksudkan adalah ilmu untuk menentukan keserasian di antara pasangan yang ingin berkahwin. Ilmu ini diturunkan kepada uncle ku ini oleh arwah datuk ku. Beberapa pasangan telah diramalkan oleh uncle ku menerusi ilmunya dan ianya ternyata benar.

Nak dijadikan cerita, pada hari raya tahun 2008, seorang perempuan telah datang beraya ke rumahku dan pada ketika itu, uncle ku ada di situ. Uncle ku menggunakan ilmunya untuk menentukan keserasian antara aku dan perempuan itu. Walau bagaimanapun, keputusannya tidak diberitahu kepada aku.

Setelah beberapa purnama, tiada jodoh antara aku dan perempuan itu. Aku melepaskan dia pergi dan memberitahu ibuku. Ibuku kemudian memberitahu bahawa uncle ku telah meramalkan bahawa antara aku dan wanita itu tidak serasi, tidak akan kekal lama dan tiada jodoh. Ibuku memberitahu keputusanku adalah tepat. Ibuku kemudian meminta aku terus mencari seseorang yang serasi denganku..

Aku pasrah..Sekiranya tiada jodoh, maka apa saja diperbuat pasti tidak akan ke mana-mana akhirnya..Semoga tuhan membantu aku…Aku berdoa agar perempuan itu bertemu dengan seseorang yang sesuai dengannya,serasi dan menerima dia seadanya

Walau bagaimanapun, ilmu uncle ku ini bukanlah untuk orang lain..hanya untuk kaum keluarga sahaja..

    • budakjualmahal
    • September 25th, 2009

    ehemmm. dah tanye ke?

  1. Alaaaa..baru nak suh tgkkan…
    utk family jerk ker? kwn2 tak bole?

    • nur
    • September 26th, 2009

    tak diperturunkan ilmu tu kt remi?😉

  2. budakjualmahal-dah
    erna-so far utk family je huhu
    nur-bukan senang nak belajar ilmu tu…

    • bandung
    • September 28th, 2009

    ya ampun mas
    ini semua sirik
    segala yg berlaku mengikut ketentuan Ilahi
    insaflah..

    • ad
    • October 5th, 2009

    Perempuan mana ni?

  3. Alhamdulillah Ilmu Keserasian ini Pak Habib 30tahun yang lalu semasa itu Pak Habib masih kecik lagi.Arwah Atuk Pak Habib banyak membantu merawat mereka yang datang memohon bantuan perawatan. Syaratnya ialah nak petua dan amalan ini berdepan ( bukan ijazahkan dari tulisan dan telefon/sms ) Alhamdulillah tanpa dikenakan sebarang bayaran (skdr ikhlas hati ) berserta air sebotol ..datanglah berjumpa
    Pak Habib bila bila masa. Jangan takbur dengan ilmu yang dpt kerana ia boleh ditarik oleh Allah bila bila masa. Amin…
    Boleh hubungi Pak Habib 017-2460967

  4. Alhamdulillah Ilmu Keserasian ini Pak Habib timba 30tahun lepas semasa itu Pak Habib masih kecik lagi.Arwah Atuk Pak Habib banyak membantu merawat mereka yang datang memohon bantuan perawatan. Syaratnya ialah nak petua dan amalan ini berdepan ( bukan ijazahkan dari tulisan dan telefon/sms ) Alhamdulillah tanpa dikenakan sebarang bayaran (skdr ikhlas hati ) berserta air sebotol ..datanglah berjumpa
    Pak Habib bila bila masa. Jangan takbur dengan ilmu yang dpt kerana ia boleh ditarik oleh Allah bila bila masa. Amin…
    Boleh hubungi Pak Habib 017-2460967

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

