Pantang Orang Melayu Menderhaka Kepada Sultan


Tradisi orang melayu – pantang menderhaka kepada sultan.

Hari ini kita lihat seorang Menteri Besar menderhaka kepada titah Sultan.

Bukan itu sahaja, diajak seluruh rakyat menderhaka kepada Sultan juga..

Rakyat diajak merusuh,membuat kacau, menahan kereta Sultan….

Siapa yang suruh itu??Siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim…

Dalam hal ini aku sungguh respek dengan kenyataan Nik Aziz yang meminta ex-MB Perak menghormati keputusan Sultan kerana Baginda berhak berbuat demikian dibawah Perlembagaan Persekutuan..

Sultan Azlan Shah tu bekas Ketua Hakim, ko sapa nak lawan undang-undang dengan dia Nizar?

Sampai nak saman Sultan?Mereka yang berniat nak saman tu memang tak tahu kepentingan Sultan kepada orang Melayu.

Aku tak berpihak pada siapa-siapa, cuma aku kesal hari ini orang melayu menderhaka kepada Sultan…

    • chidori
    • February 7th, 2009

    haishh… aku mmg bengang btol dgr sultan nak kena saman nih.. tak respek langsung.. apa nak jadi nihh..

  1. kerana emosional,semua jadi sasaran sehingga menderhaka

    • bandung
    • February 10th, 2009

    nasib baik aku org sunda;p

  2. org sunda lagi bego,derhaka

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

