Snippets


Ada 2-3 bende aku nak share malam ini.

1. Tadi main futsal dengan budak batch aku, tengah-tengah main tu tersepak kaki sorang girl tu.. Kesian dia, nampak sakit pulak…Aku dah minta maaf, tapi kesian la pulak.. Rasa bersalah pulak..tapi benda macam tu biasa la kan main bola ni..takpe la esok aku mintak maaf dengan dia.

2. Aku baru baca blog chedet.com, ada beberapa point yang pada aku sangat penting, dan aku nak share di sini..

17. Pada 2008 pengundi termasuk ahli dan penyokong setia UMNO telah tolak UMNO hanya kerana pucuk pimpinan UMNO yang tak mampu memimpin, yang tunduk kepada Singapura, yang tak tahu kenang budi, yang utamakan anak menantu lebih daripada rakyat dan bemacam lagi. Kerana orang ini seorang, pengundi telah dengan berat hati, undi parti lawan. Orang ini hanya seorang sahaja tetapi UMNO dan BN yang menjadi mangsa.

18. Kali ini penolakan UMNO dan Barisan Nasional oleh majoriti pengundi akan disebabkan mereka, Melayu, Cina dan India, memandang jijik keseluruhan UMNO itu sendiri. Dengan mengetahui UMNO terdiri dan dipimpin oleh perasuah, dengan anggapan bahawa siapa sahaja yang menjadi calon UMNO dalam Pilihanraya Umum ke-13 akan terdiri daripada orang yang telah decalonkan kerana rasuah, dipilih oleh pemimpin perasuah dari parti yang secara terbuka mengamal rasuah, apakah pengundi akan rela beri undi mereka kepada calon-calon UMNO? Saya fikir tidak. Mungkin yang dapat nikmat tertentu akan undi BN. Tetapi ramai yang tidak akan undi BN.

Point 17 dan 18 ini tersangatlah tepat…

Pendapat ku, sistem BN itu masih terbaik, tapi orang-orang di dalam itu perlu ditukar..

Anda bagaimana?

  1. oh ya, anda di tag. Oleh saya. Baru punya. Check it out.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

